Obama is the shit!

2008-11-05 @ 19:02:01
Jag kollade visserligen inte på Valvakan inatt utan fick fråga Johan när han kom hem vem som vann. Och det var ett glädjande svar, Obama!! Verkligen en historisk dag, den första färgade presidenten nånsin i USA! Och han har dessutom riktigt bra argument motför McCain! Dock har han väl nånting som inte är så bra, t ex förbud mot frihandel, men riktigt bra med tanke på mänskliga rättigheter såsom abort och homosexuella äktenskap! Dessutom är det ju superbra att inom 16 månader (eller nåt sånt) ska USA vara ute ur Irak. Kanske kan det blir lite mindre med krig nu när Bush är ute ur bilden?! McCain är ju bara en ny Bush!!

Så det va såååå rätt. Dom kommer nog få det riktigt bra i USA nu, och jag gläds för Obamas skull, han har verkligen lyckats!! (Dock ska erkännas att jag gjorde en reklamaffish för "Vote for McCain" på datakunskapen igår. :p Men man behövde inte göra den man tyckte, bara att jag hittade en bra bild på honom. haha! :) Ni kan få se den sen, kanske.. När jag har den. Den ligger på skolans dator nu!)


Bild lånad från www.dn.se

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Han är visserligen emot homoäktenskap, men håller med om att det ändå är mycket glädjande att han vann

2008-11-06 @ 18:17:11

Skriv något är du söt!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail adress:


Fyll gärna i din blogg- eller hemsideadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0