Minns ni schimpansen Ola?

2009-03-01 @ 10:17:22
Igår när jag läste Veckorevyn så läste jag om Ola, schimpansen som var med på barnpogram när jag var liten, jag minns inte nu vilket men jag vet att han hade en blöja på sig (tror jag?) och va med i nåt barnprogram, jag älskade honom!! Jag antar att dom som är yngre kanske inte är lika stort humm om vem han är...

Men, så läste jag att han är fast på ett zoo i Thailand dit han blev såld, och lever där under riktigt dåliga förhållanden.. :/ Så nu har jag googlat och fått fram några artiklar från aftonbladet och en annan här.. Det är hemskt!!! Hoppas dom lyckas få honom och hans systrar därifrån. Jag fattar inte hur Ölands djurpark bara kunde skicka iväg dom sådär till ett sånt ställe?!

Jag hade ingen aning om detta trots att han vart där sen 1995!!

Det är fruktansvärt!




Kommentarer

Skriv något är du söt!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail adress:


Fyll gärna i din blogg- eller hemsideadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0