Njuter i fulla drag!

2009-04-12 @ 21:17:34
Därför har jag inte skrivit här, har knappt suttit vid datorn alls. Högst en halvtimme om dagen kankse, kollat mail o mailat lite viktiga saker! Jag ville bara tillbaka till Alingsås dom första 2 dagarna när alla jobbade men nu när dom vart ledig, vill jag inte tillbaka till Alingsås längre.. :( Varför är det alltid så?! När det är en vecka kvar har jag ångest, när det är ett dygn kvar får jag ångest över att åka tillbaka!

Jag hör hemma här, så är det bara.. Hur mycket jag än trivs nere i Alingsås nu, så blir det aldrig samma sak, det är här jag hör hemma och har allt. Min underbara familj, mina närmaste vänner och dom som pratar som mig ;) Haha! Jag känner när jag är där nere att mina dialekt försvinner sakta men säkert, men efter nåt dygn här är den tillbaka! Men sen försvinner den igen :p Det hörs bara ibland när jag råkar få till nån mening med riktigt hälsinge-mål. Men jag saknar det! Och när jag va med Karin i fredags kväll, min allra bästa vän som jag lärde känna redan när jag gick i 6:an, vi gick på samma stall och vi hade en lektion i veckan ihop för att sen börja i samma klass i 7an och sen dess har det varit vi! Men man tappar ju kontakten när man bor så långt bort, men så kommer man tillbaka och allt känns som förr, jag ville aldrig att den kvällen skulle ta slut för jag saknar det så och det enda jag tänkte är att, det kommer aldrig bli såhär nån annanstans! Det är ju här jag hör hemma, här jag har dom jag kan prata med, som förstår mig och kan ha så sjukt roligt med. Hur kunde jag lämna det här?! Jag skulle även ha träffat henne idag, och nu ångrar jag att jag inte gjorde det, men det gör så ont att veta att jag ska lämna allt igen för några månader nu.. Nästa gång jag åker hem är Johan med, men då är jag hemma i 2 veckor och ska träffa Karin om hon hinner, jag menar Johan känner min familj såpass nu att han kan va med dom själv.. Men det blir ändå inte samma sak då vill man liksom hem igen, men jag saknar Karin så fruktansvärt! Jag saknar alla mina vänner, men vi är så lik varann, helt obeskrivligt. Jag saknar det som va.... Det va roligt så länge det varade!

Jag har svårt att inse att livet aldrig blir detsamma igen.. Jag hoppas och önskar hela tiden, drömmer mig tillbaka! Trots mobbing och jobbiga deppressioner skulle jag utan tvekan, om jag fick chansen, hoppa tillbaka i livet och leva om allt på samma sätt!! Men allra helst skulle jag vilja ändra på det jag kunde.. Men det vore värt det trots alla jobbiga år, för inget slår hur tungt livet känns nu.. Vuxenvärlden, den är inget för mig.. Men det är bara att göra det bästa av situationen!

Men men, annars då, jag va på 60-årskalas på fredagen på dan, trevligt men blev långdraget :p Såna va roligt förr (det va med släkten) när Maria o Ewe va med, när man fortfarande bodde hemma o vi 3 är i samma ålder. Nu blir det segt när bara jag är där! ;) Sen va jag som sagt med Karin hela kvällen.. Vi åkte roadtrip runt Söderhamn och käkade popcorn o hon godis ;D Lördagen va det 13-årskalas för Tilda, jag hade en kass dag och ville bara ligga i sängen hela dagen, fick panik o grät halvt ihjäl mig när jag såg mig i spegeln bredvid Matilda, dels hur fet jag är men det vet jag att jag kan göra nåt åt, det värsta va att jag MÅSTE sminka mig för att täcka min äckliga hudsjukdom och sen ser det även konstigt ut när man sminkar, typ blank o orange, jag ville bara tvätta av allt o lägga mig o sova resten av dagen, va helt uppgiven! Men tillslut så lyckade jag ta mig igenom dagen ändå...

I morse sov jag och Tilda längre än till 8 för första gången sen jag kom hem ;p Haha! Hon sover inne hos mig nu sen i torsdags, jag har ju en dubbelsäng här och det är mysigt när vi ses så sällan, ligger vi o pratar på kvällen innan vi somnar o morgonen innan vi vaknar :D Syskonkärlek! ;) ♥  Sen idag va vi ut på sjön o grillade korv och sådär, sen har jag o mamma suttit ute och läst, det va sååå skönt o varmt ute idag!! Och så tog jag mig en tupplur sen, haha, helt sjukt trött, sen blev det middag och jag och Tilda tog en cykeltur. Sen hade jag spagettiben ;p Haha! Men det va bra, fick man lite träning idag också.. Dock åt jag en liten tårtbit sen bara för mamma o pappa satt o smaska! Det går bra i Alingsås där det inte finns nåt, men här :S Det gick bra tills igår då godsakerna kom fram :p Men har skött mig ganska bra ändå förutom lite för mycket igår o idag! Nya tag imorgon...

Usch vad kvällarna går fort här, i Alingsås går dom i snigeltakt, men här, jag hinner ju knappt med! Nu är det snart dags o sova typ sen imorgon kl 15 bär det av neråt igen.. :/ Jag har sån ångest!!!! Men men, jag får ju träffa Johan igen, saknat honom såå! Kommer dock ner 21:30 imorgon :/ Får åka den jobbiga vägen över Örebro, buhuu! Kommer bli fruktansvärt.... Den över Stockholm går i alla fall bättre! Men det är bara att stå ut. Johan ska fixa mat åt mig tills jag kommer hem imorgon i alla fall, första gången han lagar mat, jag har tjatat för jag kommer inte få nån mat på hela vägen och jag äter inte snabbmat längre! Så han får fixa nåt, han frågade om jag gillar krabba så ska bli spännande o se ;) Och han sa att det inte va crabsticks, väldigt spännande alltså me riktig krabba o allt :D Mmm! Sen på tisdag är det back to basic, skola, kortdag som tur är, och sen blir det nog Falköping!

Men nu har det blivit väldigt långt här så får väl skriva mer på tisdag, imorgon lär jag inte hinna så mycket. :) Har ju inget internet på tåget då heller.. Och min bok är snart slut :( Faan! Får ordna det.. :p Ska kolla om mamma har min favvobok kvar här. Som jag dock läst ett antal gånger :p

Hoppas ni har det bra i alla fall :D Det positiva är att det ska bli finväder i Alingsås hela veckan, här ska det bli regn ;) Så jag får väl se det från den ljusa sidan! :)

By the way, så har vi bokat hotell i Stockholm 7-9 maj nu, kommer bli underbart. En resplan kommer så småningom.

Kommentarer

Skriv något är du söt!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail adress:


Fyll gärna i din blogg- eller hemsideadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0