Tråk-Sarah!

2009-05-15 @ 18:09:02
Ja jag vet, det första, jag läser när jag kommer in på min blogg är att jag är tråkig ;) Men som ni ser i inlägg nedan har jag skrivit att jag inte har tid o ork o lust med bloggen längre därför blir det inga uppdateringar, så ni behöver inte påminna mig! :)

Men jag tänkte göra en uppdatering nu...

Snart slutar skolan, bara 2 veckor kvar. Fick dock veta idag att jag ligger 5 procent för högt på frånvaron för o få behörighet :( Men det verkar ordna sig ändå! Så ska bli såå skönt att få klart gymnasiet :D Sen på måndag ska jag äääntligen klippa mig o färga håret, behöver förresten tips på hur jag bör färga det, nån grundfärg o slingor, hjälp tack! :D

På tisdag bär det av till Stockholm för jobbintervjuer o förhoppningsvis kika på lägenheter/rum. Det bästa av allt är att arbetsförmedlingen betalar biljetten! Så nu får jag inte lika mycket ångest över att pappa betalar min klippning och han ska även ge mig pengar till skor o kläder till avslutningen + intervjun, underbart. Ska bli ännu mer underbart att förhoppningsvis få en egen inkomst i sommar och eventuellt fortsätter jag jobba i höst om jag trivs så får jag lite mer arbetslivserfarenhet och pengar. Men Johan vill ju inte flytta till Stockholm, där är problemet, men han tänker ev plugga på Gotland nästa år så varför ska jag flytta ner hit igen när han ändå flyttar iväg. :) Men men det löser sig... Just nu ska vi jobba o tjäna pengar i sommar så vi kan ta en utlandsresa i höst :D

På onsdag blir det middag med klassen på Musses, förfest med tjejerna i klassen innan hos Malin och det blir nog riktigt trevligt! Sista grejen med klassen, väldigt tråkigt :/ En del lär man aldrig se igen.. Men förhoppningsvis blir det nå återträffar! :) Aldrig trivts så bra i en klass som denna.. Där man kommer överens med nästan allihop.. Skönt att sluta skolan men trist att inte va med dom längre. Men blir en kul avslutning med middag sen är det 1½ v kvar i skolan..

Well well, livet flyter på rätt bra och det känns som att det mesta börjar ordna upp sig nu. Länge sen jag hade den här sköna lugna känslan i magen.. Det är helt underbart! :)

Ikväll ska jag sitta och ta det lugnt, imorgon blir det att se melodifestivalen med Melinda tror jag och dricka lite vin o sådär kanske. Alltid mysigt!

Nej, nu ska jag leta vidare efter lägenheter i Stockholm. Får jag ett jobb o bor där kommer det bli bästa sommaren nånsin, förutom att Johan bor här men han kan ju komma till mig då :D Problemet är att vi har en dyr lägenhet här som vi egentligen inte vill göra oss av med och då måste jag betala hyra både här o i Sthlm. Men det ordnar sig väl... Han äter ju billigare än mig iaf, inte lika kräsen ;)

Ja ja, ha det så bra! :D Nu har jag uppdaterat lite i alla fall.. Och ni som tycker jag är så tråkig nu, ni behöver inte kika in för det kommer inte uppdateras dagligen! Men vem vet... :p Ni andra kan ju kika in för jag kommer att komma in då o då :D Ska försöka bli bättre. Får jag jobben o flyttar till Stockholm blir det definitivt daglig uppdatering! Det lovar jag ;) Så håll tummen nu. Hihi.

Puss på nosen!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Postat av: Sarah - [ J u s t a n o t h e r o r d i n a r y g i r l ]



Vilka fina bilder! Jag måste kpa en sån mellanring alltså, kan du ha den och UV-filtret samtidigt? Vart köpte du de o va hette de nu igen, den mellanringen som du kan zooma lite med?



Du får lära mig göra såna ramar när ja kommer hem :)



SVAR:

Ja klart man kan ha uvfiltret på, mellaringen sitter ju mellan kameran och objektivet vettu :)

Jag köpte den på Dustinhome.se men den är till canon så du kan inte ha den :p

2009-05-26 @ 17:55:58
URL: http://livetenligttilda.blogg.se/

Skriv något är du söt!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail adress:


Fyll gärna i din blogg- eller hemsideadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0